Tobel е разработена в България ГИС с широко приложение, базирана на open source продукти.
Tobel позволява поддържането и обработката на голяма част от архивите на общината свързани с кадастър, регулационни и застроителни планове, общ устройствен план, общинска собственост, подземни проводи и съоръжения и др.
Tobel поддържа и управлява пространствена информация и предоставя електронни услуги за нуждите на проектирането, благоустройството, строителството, управление на собствеността.
Tobel поддържа данните на Клиента в централна база данни и позволява достъп до нея на всички служители чрез Tobel Desktop, отдалечен мобилен достъп чрез Tobel Light и в интернет чрез Tobel Web.
Демонстрационно видео на Tobel
Демонстрационна версия на Tobel (Win, Android)
Tobel ОБЕДИНЯВА РАЗНООБРАЗНА ИНФОРМАЦИЯ
Tobel обединява на едно място географски данни и тяхната описателна информация за:
- Кадастрална карта и кадастрални регистри;
- Кадастрални планове и техните изменения;
- Карта на възстановената собственост;
- Регулационни, застроителни планове и техните изменения;
- Устройствени зони;
- Подземни проводи и съоръжения;
- Зелена система;
- Адреси;
- Пътна и улична мрежа;
- Въздушни снимки;
- Разрешения за строеж и удостоверения за въвеждане в експлоатация;
- Рекламни обекти;
- Преместваеми обекти;
- Спирки на обществен транспорт;
- Паметници на културата и защитени зони;
- Географско отражение на общинска собственост, местни данъци и такси, наеми и аренди;
- Други.
Tobel ПРЕДСТАВЯ ИНФОРМАЦИЯ КЪМ ОБЩЕСТВЕНОСТТА
- Определена част от данните на общината могат да се представят в интернет;
- Tobel генерира и изискваните по закон публични регистри;
- Позволява извеждане на интерактивна туристическа информация;
- Реализира откритост към граждани, инвеститори и държавна администрация.
ПОЛЗИ ЗА КЛИЕНТА
- Автоматизира работните процеси, съгласно българското законодателство;
- Отсъстват тежки лицензионни условия. Tobel e разработен на базата на продукти с отворен код;
- Интегрира информацията от различните звена на администрацията;
- Поддържа централизирана база от данни, и предоставя актуални данни на всеки служител на Клиента;
- Автоматизирано издаване на документи за клиенти;
- Позволява предоставянето на географски данните и публични регистри в интернет и на мобилни устройства;
- Създава човеконезависими архиви, достъпни за всички работещи със системата.
ЗАЩО Tobel? / ПРЕДИМСТВА НА Tobel
- Разработена е от Мапекс АД и предлага гъвкави правила за ползване на брой работни места и функционалност;
- Реализиран повече от 25 години опит в процесите на различни дирекции в администрацията;
- Позволява и бюджетно ориентирани решения и поетапно внедряване;
- Насочен към автоматизация на реални работни процеси, съгласно българското законодателство;
- Опростени и точни механизми за поддръжка на данни;
- Обслужва общите и специфични процеси на администрацията;
- Лесна и бърза ориентация в системата;
- Съхранява всички данни в единна база данни;
- Обединява данни от различни системи на едно място и им придава географско отражение;
- Повишава информираността при взимане на решения;
- Осигурява работата на всички в администрацията с актуални данни;
- Автоматизира издаването на документи и работата с тях;
- Архивът на общината е достъпен по всяко време и независим от физическото присъствие на конкретен служител;
- Работата с данни и изпълнението на процеси са регламентирани с права за достъп;
- Позволява интеграция с вече внедрени системи;
- Позволява изграждане на нови пространствени модели с данни спрямо нуждите на Клиента;
- Позволява връзка в реално време с интернет базирани системи – Google, Wikimapia, Open StreetMap и други.
ОСНОВНИ ЗАДАЧИ, КОИТО ИЗПЪЛНЯВА Tobel
- Осигурява среда за въвеждане, визуализация, търсене, манипулация, сравнение и анализ на всички типове геопространствени данни;
- Съхранява и поддържа в собствена база данни информация от различните типове планове и карти за обекти за територията на ведомството;
- Предоставя в реално време данни от влязла в сила кадастрална карта и кадастрален регистър, като съвместява данните със собствената си база;
- Произвежда документи на базата на поддържаните данни и подготвя справки, отчети баланси и разпечатки (официални удостоверителни документи) във вида на одобрените в съответната администрация форми и бланки;
- Интегрира в единна платформа данните от различни информационни системи, като се привързва към тях и извежда интегрирани справки;
- Управлява правата за достъп до данните;
- Управлява устройствени планове със следните елементи:
- Кадастрални планове или кадастрална карта;
- Подробни устройствени планове;
- Оцифрени планове във векторен вид;
- Сканирана информация за преписките по промяна на устройствените планове;
- В цифровия вид на устройствените планове, всяка граница носи информация за заповедта с която е одобрена;
- Земи по параграф 4 от ЗСПЗЗ;
- Специализирана карта.
- Подземни проводи и съоръжения – за всеки вид мрежа (ВиК, слаботокова, средно и високо напрежение ел. мрежа, топлофикация, газоснабдяване и др.) се поддържа информация за типа и характеристиките ѝ. Всеки провод носи информация за това дали е съществуващ или проектен.
- Общ устройствен план;
- Паметници на културата и архитектурата – отделни обекти и групови:
- За всеки паметник се поддържа информация за акта, с който е въведен режима на защита;
- Възможно е, за всеки обект да се добавят и снимки.
- Адресни бази данни;
- Инвестиционно проектиране:
- Произведени от Tobel и сканирани копия на разрешения за строеж;
- Удостоверения за въвеждане в експлоатация на обекти;
- Заповеди за премахване на строежи;
- Извеждане на публичен регистър за РС, УВЕ, и заповеди за премахване на сгради;
- Сканиране и въвеждане в База Данни (БД) на сканирани копия на инвестиционните проекти;
- Всички сканирани документи се геореферират и закачат към съответния обект.
- Общинска собственост:
- Сканиране на АОС;
- Въвеждане на информацията от АОС в структуриран вид;
- Идентифициране на имота за всеки АОС;
- Подпомагане на процеса на актуване на ОС;
- Отразяване на договорни отношения, аренди и наеми;
- Изпълнение на инвестиционни намерения;
- Ипотекиране;
- Осъществяване на връзка с деловодството;
- Автоматично поддържане на регистъра на АОС и предоставя възможност за извеждане на публичен регистър за ОС;
- Автоматизирано получаване на характеристики на ОС след провеждане на процедури по одобряване на ПУП или промяна на КК.
- Отразяване на имоти ОС с:
- Подписани предварителни договори;
- Започнали процедури по отчуждаване;
- Взети решение за продажба;
- Взети решения за провеждане на определени мероприятия или инвестиционни намерения;
- При наличие на много актове за определен имот, част от които са недействащи и има издаден по нови АОС, реализиране на връзка между всички актове, които се отнасят за един имот - от първия, вече недействащ, до актуалния. За тази функционалност е необходимо да набират на всички актове и тяхното георефериране;
- Функционалност за преактуване при нов ПУП или промяна на КК.
- Земеделски земи:
- Поддръжка на регистър на собствеността;
- Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
- Проследяване на промени в границите/обработваемата площ;
- Справки за Общински и държавен поземлен фонд;
- Поддръжка на регистър на арендаторите и договорите;
- Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
- Проследяване на дължимите плащания за период;
- Съхранява данни за:
- Идентификатори на имоти;
- Контрагенти;
- Стойност, срок и дата на договор;
- Ренти за получаване/плащания от арендатори;
- Дата на подаване на документ и вписване в Агенцията по вписвания;
- Поддръжка на регистър на имотите;
- Извличане на данни от КВС в реално време;
- Извличане на данни от Общинската собственост;
- Различни оцветявания на имотите по признак:
- Вид територия;
- Вид собственост;
- Дата на приключване на договор;
- Цени.
- Визуализация на данни от въздушни снимки;
- Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
- Различни видове сечения – по НТП, ЕКАТТЕ, по блокове;
- Засичане на имотите спрямо КККР/Аерофото заснемане;
- Справка за:
- Черни пътища в землищата на Общината;
- Затревени площи спрямо данни от МЗХ;
- Бели петна – имоти, за които не е сключен договор;
- Поддържане на регистър на договорите за аренда (наем) на общинските земеделски земи ;
- Поддържане на регистър на арендаторите (наемателите) ;
- Извеждане на справки изисквани от МЗХ;
- Поддръжка на регистър на собствеността;
- Зелена система и благоустройство:
- Поддръжка на паспорти за единични дървета/масиви от дървета с информация за вид, възраст, диаметър на стъблото, физиологично състояние на дървото и др.;
- Поддръжка на всички видове обекти от зелената система: озеленени площи, детски и спортни площадки и съоръжения и др.;
- Справки по различни характеристики на обектите (площ, категория, състав, състояние...);
- Планиране на дейности по изграждане, поддържане и опазване на зелената система;
- Бюджетиране и прогнозни разходи за озеленяване.
- Поддръжка на паспорти за единични дървета/масиви от дървета с информация за вид, възраст, диаметър на стъблото, физиологично състояние на дървото и др.;
- Туристически забележителности:
- Регистър на обектите, представляващи туристически забележителности:
- Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра за категоризация;
- Интернет представяне на места за настаняване, еко-пътеки, велосипедни маршрути, възможност за сваляне на координати;
- Прикачване на различни видове мултимедийни формат в т.ч.:
- 360 градусови панорамни снимки;
- Заснето видео;
- Снимки на обекта;
- Регистър на обектите, представляващи туристически забележителности:
- Защитени територии – поддържа се слой със защитените територии с техните параметри и различните ограничителни режими.