ГИС Tobel

Tobel е разработена в България ГИС с широко приложение, базирана на open source продукти.

Tobel позволява поддържането и обработката на голяма част от архивите на общината свързани кадастър, регулационни и застроителни планове, общ устройствен план, общинска собственост, подземни проводи и съоръжения и др.

Tobel предоставя електронни услуги и достъп до пространствена информация за нуждите на проектирането, благоустройството, строителството, управление на собствеността.

Tobel поддържа данните на Клиента в централна база данни и позволява достъп до нея на всички служители чрез Tobel Desktop, отдалечен мобилен достъп чрез Tobel Light и в интернет чрез Tobel Web.

Демонстрационна версия на Tobel можете да изтеглите от тук.

Tobel ОБЕДИНЯВА РАЗНООБРАЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Tobel обединява на едно място географски данни и тяхната описателна информация за:

  • Кадастрална карта и кадастрални регистри;
  • Карта на възстановената собственост;
  • Регулационни, застроителни планове и техните изменения;
  • Устройствени зони;
  • Подземни проводи и съоръжения;
  • Зелена система;
  • Адреси;
  • Пътна и улична мрежа;
  • Въздушни снимки;
  • Разрешения за строеж и удостоверения за въвеждане в експлоатация;
  • Рекламни обекти;
  • Преместваеми обекти;
  • Спирки на обществен транспорт;
  • Паметници на културата и защитени зони;
  • Географско отражение на общинска собственост, местни данъци и такси, наеми и аренди;
  • Други.

Tobel ПРЕДСТАВЯ ИНФОРМАЦИЯ КЪМ ОБЩЕСТВЕНОСТТА

  • Определена част от данните на общината могат да се представят в интернет;
  • Tobel генерира и изискваните по закон публични регистри;
  • Позволява извеждане на интерактивна туристическа информация;
  • Реализира откритост към граждани, инвеститори и държавна администрация.

ПОЛЗИ ЗА КЛИЕНТА

  • Автоматизира работните процеси, съгласно българското законодателство;
  • Отсъстват тежки лицензионни условия. Tobel e разработен на базата на продукти с отворен код;
  • Интегрира информацията от различните звена на администрацията;
  • Поддържа централизирана база от данни, и предоставя актуални данни на всеки служител на Клиента;
  • Автоматизирано издаване на документи за клиенти;
  • Позволява предоставянето на географски данните и публични регистри в интернет и на мобилни устройства;
  • Създава човеконезависими архиви, достъпни за всички работещи със системата.

ЗАЩО Tobel? / ПРЕДИМСТВА НА Tobel

  • Разработен е от Мапекс АД и предлага гъвкави правила за ползване на брой работни места и функционалност;
  • Реализиран повече от 25 години опит в процесите на различни дирекции в администрацията;
  • Позволява и бюджетно ориентирани решения и поетапно внедряване;
  • Насочен към автоматизация на реални работни процеси, съгласно българското законодателство;
  • Опростени и точни механизми за поддръжка на данни;
  • Обслужва общите и специфични процеси на администрацията;
  • Лесна и бърза ориентация в системата;
  • Съхранява всички данни в единна база данни;
  • Обединява данни от различни системи на едно място и им придава географско отражение;
  • Повишава информираността при взимане на решения;
  • Осигурява работата на всички в администрацията с актуални данни;
  • Автоматизира издаването на документи и работата с тях;
  • Архивът на общината е достъпен по всяко време и независим от физическото присъствие на конкретен служител;
  • Работата с данни и изпълнението на процеси са регламентирани с права за достъп;
  • Позволява интеграция с вече внедрени системи;
  • Позволява изграждане на нови пространствени модели с данни спрямо нуждите на Клиента;
  • Позволява връзка в реално време с интернет базирани системи – Google, Wikimapia, Open StreetMap и други.

ОСНОВНИ ЗАДАЧИ, КОИТО ИЗПЪЛНЯВА Tobel

  • Осигурява среда за въвеждане, визуализация, търсене, манипулация, сравнение и анализ на всички типове геопространствени данни;
  • Съхранява и поддържа в собствена база данни информация от различните типове планове и карти за обекти за територията на ведомството;
  • Предоставя в реално време данни от влязла в сила кадастрална карта и кадастрален регистър, като съвместява данните със собствената си база;
  • Произвежда документи на базата на поддържаните данни и подготвя справки, отчети баланси и разпечатки (официални удостоверителни документи) във вида на одобрените в съответната администрация форми и бланки;
  • Интегрира в единна платформа данните от различни информационни системи, като се привързва към тях и извежда интегрирани справки;
  • Управлява правата за достъп до данните;
  • Управлява устройствени планове със следните елементи:
    • Кадастрални планове или кадастрална карта;
    • Подробни устройствени планове;
    • Оцифрени планове във векторен вид;
    • Сканирана информация за преписките по промяна на устройствените планове;
    • В цифровия вид на устройствените планове, всяка граница носи информация за заповедта с която е одобрена;
    • Земи по параграф 4 от ЗСПЗЗ;
    • Специализирана карта.
    • Подземни проводи и съоръжения – за всеки вид мрежа (ВиК, слаботокова, средно и високо напрежение ел. мрежа, топлофикация, газоснабдяване и др.) се поддържа информация за типа и характеристиките ѝ. Всеки провод носи информация за това дали е съществуващ или проектен.
    • Общ устройствен план;
    • Паметници на културата и архитектурата – отделни обекти и групови:
      • За всеки паметник се поддържа информация за акта, с който е въведен режима на защита;
      • Възможно е, за всеки обект да се добавят и снимки.
    • Адресни бази данни;
    • Инвестиционно проектиране:
      • Произведени от Tobel и Сканирани копия на разрешения за строеж;
      • Удостоверения за въвеждане в експлоатация на обекти;
      • Заповеди за премахване на строежи;
      • Извеждане на публичен регистър за РС, УВЕ, и заповеди за премахване на сгради;
      • Сканиране и въвеждане в База Данни (БД) на сканирани копия на инвестиционните проекти;
      • Всички сканирани документи се геореферират и закачат към съответния обект.
    • Общинска собственост:
      • Сканиране на АОС;
      • Въвеждане на информацията от АОС в структуриран вид;
      • Идентифициране на имота за всеки АОС;
      • Подпомагане на процеса на актуване на ОС;
      • Отразяване на договорни отношения, аренди и наеми;
      • Изпълнение на инвестиционни намерения;
      • Ипотекиране;
      • Осъществяване на връзка с деловодството;
      • Автоматично поддържане на регистъра на АОС и предоставя възможност за извеждане на публичен регистър за ОС;
      • Автоматизирано получаване на характеристики на ОС след провеждане на процедури по одобряване на ПУП или промяна на КК.
      • Отразяване на имоти ОС с:
        • Подписани предварителни договори;
        • Започнали процедури по отчуждаване;
        • Взети решение за продажба;
        • Взети решения за провеждане на определени мероприятия или инвестиционни намерения;
        • При наличие на много актове за определен имот, част от които са недействащи и има издаден по нови АОС, реализиране на връзка между всички актове, които се отнасят за един имот - от първия, вече недействащ, до актуалния. За тази функционалност е необходимо да набират на всички актове и тяхното георефериране;
        • Функционалност за преактуване при нов ПУП или промяна на КК.
    • Земеделски земи:
      • Поддръжка на регистър на собствеността;
        • Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
        • Проследяване на промени в границите/обработваемата площ;
        • Справки за Общински и държавен поземлен фонд;
      • Поддръжка на регистър на арендаторите и договорите;
        • Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
        • Проследяване на дължимите плащания за период;
        • Съхранява данни за:
          • Идентификатори на имоти;
          • Контрагенти;
          • Стойност, срок и дата на договор;
          • Ренти за получаване/плащания от арендатори;
          • Дата на подаване на документ и вписване в Агенцията по вписвания;
      • Поддръжка на регистър на имотите;
        • Извличане на данни от КВС в реално време;
        • Извличане на данни от Общинската собственост;
        • Различни оцветявания на имотите по признак:
          • Вид територия;
          • Вид собственост;
          • Дата на приключване на договор;
          • Цени.
        • Визуализация на данни от въздушни снимки;
        • Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
        • Различни видове сечения – по НТП, ЕКАТТЕ, по блокове;
        • Засичане на имотите спрямо КККР/Аерофото заснемане;
        • Справка за:
          • Черни пътища в землищата на Общината;
          • Затревени площи спрямо данни от МЗХ;
          • Бели петна – имоти, за които не е сключен договор;
      • Поддържане на регистър на договорите за аренда (наем) на общинските земеделски земи ;
      • Поддържане на регистър на арендаторите (наемателите) ;
      • Извеждане на справки изисквани от МЗХ;
    • Зелена система и благоустройство:
      • Поддръжка на паспорти за единични дървета/масиви от дървета с информация за вид, възраст, диаметър на стъблото, физиологично състояние на дървото и др.;
        • Поддръжка на всички видове обекти от зелената система: озеленени площи, детски и спортни площадки и съоръжения и др.;
        • Справки по различни характеристики на обектите (площ, категория, състав, състояние...);
        • Планиране на дейности по изграждане, поддържане и опазване на зелената система;
        • Бюджетиране и прогнозни разходи за озеленяване.
    • Туристически забележителности:
      • Регистър на обектите, представляващи туристически забележителности:
        • Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра за категоризация;
      • Интернет представяне на места за настаняване, еко-пътеки, велосипедни маршрути, възможност за сваляне на координати;
      • Прикачване на различни видове мултимедийни формат в т.ч.:
        • 360 градусови панорамни снимки;
        • Заснето видео;
        • Снимки на обекта;
  • Защитени територии – поддържа се слой със защитените територии с техните параметри и различните ограничителни режими.