ГИС Тobel

Tobel е разработена от Мапекс в България ГИС с широко приложение, базирана на open source продукти.

Tobel е с обхват на приложение в публичния и частния сектор и представлява система, която интегрира в себе си данните, поддържани и управлявани от различни платформи и информационни системи. С нейна помощ се предоставят услуги, свързани с географска информация за нуждите на проектирането, благоустройството, строителството и управлението на активите.

ГИС Tobel включва в себе си множество компоненти в това число:

  • Система за управление на бази данни;
  • Географски приложен сървър;
  • Централна база данни за администрацията и контролиран достъп на всички потребители с дефинирани права и роли;

Tobel поддържа данните на Клиента и позволява достъп на всички служители чрез:

  • Tobel Desktop – локална мрежа на администрацията с възможност за отдалечен мобилен достъп;
  • Tobel Light – мобилно приложение за таблет или телефон под операционна система Android;
  • Tobel Web – интернет портал за публично представяне на определени данни и регистри;

Демонстрационно видео

Tobel обединява на едно място географски и атрибутивни данни за:

Административна карта на България, с граници на области, общини, населени места

Адреси

Въздушни снимки

Геопространствени данни с прилежащи атрибутни данни

Гробищни паркове

Държавна собственост

Застроителни планове и техните изменения

Зелена система и инфраструктура

Земеделски земи

Кадастрална карта и кадастрални регистри

Кадастрални планове и техните изменения

Карта на възстановената собственост

Общинска собственост

Общ устройствен план

Паметници на културата

Подземни проводи и съоръжения

Пътна и улична мрежа

Разрешение за поставяне на преместваеми обекти

Разрешения за строеж

Растерни изображения – сканирани и геореферирани планове, карти и снимки

Регулационни планове и техните изменения

Рекламни обекти

Специализирани карти

Технически паспорти

Туристически забележителности

Удостоверения за въвеждане в експлоатация

Tobel ПРЕДСТАВЯ ИНФОРМАЦИЯ КЪМ ОБЩЕСТВЕНОСТТА:

  • Определена част от данните могат да се представят в интернет;
  • Tobel генерира и изискваните по закон публични регистри;
  • Позволява извеждане на интерактивна туристическа информация;
  • Реализира откритост към граждани, инвеститори и държавна администрация.

ПОЛЗИ ЗА КЛИЕНТА:

  • Автоматизира работните процеси;
  • Отсъстват тежки лицензионни условия;
  • Интегрира информацията от различните звена на администрацията;
  • Поддържа централизирана база от данни, и предоставя актуални данни на всеки служител на Клиента;
  • Автоматизирано издаване на документи и справки за клиенти;
  • Позволява предоставянето на географски данни и публични регистри в интернет и на мобилни устройства;
  • Създава автоматизирани архиви, достъпни за всички работещи със системата.

Предимства на Tobel

Защо да изберете Tobel?

  • Разработена е от Мапекс АД и предлага гъвкави правила за ползване на брой работни места и функционалност;
  • Реализиран повече от 25 години опит в процесите на различни дирекции в администрацията;
  • Позволява и бюджетно ориентирани решения и поетапно внедряване;
  • Насочена към автоматизация на реални работни процеси, съгласно българското законодателство;
  • Опростени и точни механизми за поддръжка на данни;
  • Обслужва общите и специфични процеси на администрацията;
  • Лесна и бърза ориентация в системата;
  • Съхранява всички данни в единна база данни;
  • Обединява данни от различни системи на едно място и им придава географско отражение;
  • Повишава информираността при взимане на решения;
  • Осигурява работата на всички в администрацията с актуални данни;
  • Автоматизира издаването на документи и работата с тях;
  • Архивът на общината е достъпен по всяко време и независим от физическото присъствие на конкретен служител;
  • Работата с данни и изпълнението на процеси са регламентирани с права и роли за достъп;
  • Позволява интеграция с вече внедрени системи;
  • Позволява изграждане на нови пространствени модели с данни спрямо нуждите на Клиента;
  • Позволява връзка в реално време с интернет базирани системи – Google, Wikimapia, Open StreetMap и други.

Основни задачи, които изпълнява Tobel

  • Осигурява среда за въвеждане, визуализация, търсене, манипулация, сравнение и анализ на всички типове геопространствени данни;
  • Съхранява и поддържа в собствена база данни информация от различните типове планове и карти за обекти за територията на ведомството;
  • Визуализация чрез WMS услуга в реално време на данни от влязла в сила кадастрална карта и кадастрален регистър, като съвместява данните със собствената си база;
  • Генерира документи на базата на поддържаните данни и подготвя справки, отчети баланси и разпечатки (официални удостоверителни документи) във вида на одобрените в съответната администрация форми и бланки;
  • Интегрира в единна платформа данните от различни информационни системи, като се привързва към тях и извежда интегрирани справки;
  • Управлява правата за достъп до данните;

Управлява планове и мрежи със следните елементи:

  • Адресни бази данни;
  • Общ устройствен план;
  • Кадастрална карта;
  • Кадастрални планове;
  • Подробни устройствени планове. В цифровия вид на устройствените планове, всяка граница носи информация за заповедта, с която е одобрена;
  • Застроителни планове и сканирана информация за преписките по промяна на устройствените планове;
  • Оцифрени планове във векторен вид;
  • Земи по параграф 4 от ЗСПЗЗ;
  • Специализирани карти;
  • за всеки вид мрежа (ВиК, слаботокова, средно и високо напрежение ел. мрежа, топлофикация, газоснабдяване и др.) се поддържа информация за типа и характеристиките ѝ. Всеки провод носи информация за това дали е съществуващ или проектен.
  • За всеки паметник се поддържа информация за акта, с който е въведен режима на защита;a
  • Визуализация на сканирани копия на цялата налична документация към инвестиционните проекти;
  • Разрешения за строеж;
  • Удостоверения за въвеждане в експлоатация на обекти;
  • Разрешения за поставяне на преместваеми обекти;
  • Технически паспорти;
  • Извеждане на регистър за РС, УВЕ, РППО и ТП; Всички сканирани документи се геореферират и закачат към съответния обект.
  • Идентифициране на всеки един парцел;
  • Въвеждане на подробна информацията за парцелите в структуриран вид – квартал, ред, парцел, тип и забележка;
  • Подпомагане процеса по управление на гробищния парк;
  • Поддръжка на регистър на собствеността:

    – Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
    – Проследяване на промени в границите/обработваемата площ;
    – Справки за Общински и държавен поземлен фонд;

  • Поддръжка на регистър на арендаторите (наемателите) и договорите:

    – Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
    – Проследяване на дължимите плащания за период;
    – Съхранява данни за: Идентификатори на имоти; | Контрагенти; | Стойност, срок и дата на договор; | Ренти за получаване/плащания от арендатори; | Дата на подаване на документ и вписване в Агенцията по вписвания;

  • Поддръжка на регистър на имотите:

    – Извличане на данни от КВС в реално време;
    – Извличане на данни от Общинската собственост;
    – Различни оцветявания на имотите по признак: Вид територия; | Вид собственост; | Начин на трайно ползване; | Категория на земята.
    – Визуализация на данни от въздушни снимки;
    – Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
    – Различни видове сечения – по НТП, ЕКАТТЕ, по блокове;
    – Засичане на имотите спрямо КККР/Аерофото заснемане;
    – Справка за: Черни пътища в землищата на Общината; | Затревени площи спрямо данни от МЗХ; | Бели петна – имоти, за които не е сключен договор;

  • Поддържане на регистър на договорите за аренда (наем) на общинските земеделски земи;
  • Извеждане на справки изисквани от МЗХ;
  • Поддръжка на паспорти за единични дървета/масиви от дървета с информация за вид, възраст, диаметър на стъблото, физиологично състояние на дървото и др.:

    – Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра;
    – Проследяване на промени в границите/обработваемата площ;
    – Справки за Общински и държавен поземлен фонд;

  • Поддръжка на информация за рекламни обекти с данни за вида на обекта, състояние, описание, както и източникът на получените данни;
  • Въвеждане на данни за спирки и маршрути на обществен транспорт;
  • Отразяване на информация за синя зона;
  • Визуализиране на обекти сметосъбиране;
  • Поддръжка на туристически маршрути;
  • Регистър на обектите, представляващи туристически забележителности:

    – Попълване/Заличаване/Промяна в регистъра за категоризация;

  • Интернет представяне на места за настаняване, еко-пътеки, велосипедни маршрути, възможност за сваляне на координати;
  • Прикачване на различни видове мултимедийни формат в т.ч.:

    – 360 градусови панорамни снимки;
    – Заснето видео;
    – Снимки на обекта;